Vargalant

VARGALANT ORIGINAL d.o.o.

Sinja Gorica 107b, 1360 VRHNIKA

01-7507-180

041-674-938

info@vargalant.si

Vargalantovo podvozje tudi na Rally-ih za svetovno prvenstvo

13.12.2010

V podjetju Vargalant že vrsto let sodelujemo v avto-moto športu. Na ta način želimo preveriti nove materiale in nove tehnologije s svojim znanjem pa pomagati tekmovalcem do uspehov. Izdelki namenjeni tekmovalnim vozilom so podvrženi velikim silam obremenitve in v teh razmerah se kaj kmalu izkaže, koliko posamezen izdelek “velja”. V zadnjih letih sodelujemo tudi z Miranom Jermanom, ki je naše izdelke “preizkusil” tudi na rally-ih za svetovno prvenstvo.

V lanski sezoni vas nismo srečevali na dirkah, zakaj?

Žal se v sezoni 2010 nisem udeležil nobene dirke. Razlog tiči predvsem v službenih obveznostih, ki so mi zasedle večino časa v preteklem letu.

Če pa se vrnemo v leto 2009, lahko rečemo, da je bila sezona uspešna?

Če se vrnemo na sezono 2009 lahko rečem, de je le-ta bila kar uspešna. Udeležili smo se štirih dirk in sicer Rally Maribor, Rally Alpi Orientali v Italiji (veljaven za Italijansko državno prvenstvo), Rally-a Catalunya v Španiji, ki je štel za svetovno prvenstvo ter Rally Poreč (veljaven za Hrvaško državno prvenstvo). Rally-a v Mariboru smo se udeležili predvsem zato, da se ponovno privadim na dirkalni avto, saj je od zadnje dirke minilo skoraj 10 mesecev. Rally Alpi Orientali pa mi je služil predvsem kot priprava na Rally Catalunya, saj so italijanske hitrostne preizkušnje dolge in izredno zahtevne. Ravno tako je močna tudi konkurenca, predvsem lokalni tekmovalci. Zasedli smo 3. mesto v svoji skupini, kar še ni uspelo nobenemu slovenskemu dirkaču na dotični dirki. Na Rally-u Catalunya smo začeli izredno agresivno že na prvi hitrostni preizkušnji, kar je bilo videti tudi po deseženih časih. Prvi dan smo končali na prvem mestu v svoji skupni skoraj z minuto in pol prednosti pred drugo uvrščenim. Žal nam je naslednji dan že na prvi hitrostni preizkušnji odpovedal menjalnik. Moram reči, da je bilo tako moje razočaranje kot tudi razočaranje ekipe izredno veliko. Žal pa so tudi odstopi del dirk. Rally-a v Poreču se tradicionalno udeležujemo kot neke vrste zaključek tekmovalne sezone. Dirko smo v svojem razredu (N3) že tretjič zapored zmagali, kar je bil neke vrste obliž za razočaranje v Španiji.

V letih 2008 in 2009 ste se udeležili rally-ev za svetovno prvenstvo. Kakšne so bistvene razlike med domačimi in dirkami svetovnega prvenstva?

Že sama priprava za nastop na rally-u za svetovno prvenstvo zahteva dejansko profesionalen pristop celotne ekipe. Tako v finančnem smislu kot tudi organizacijskem. Avtomobil je potrebno pred dirko temeljito pregledati in preventivno zamenjati vse dele, ki bi lahko lahko med samo dirko odpovedali. Logistično gledano mora zadeva biti izpiljena do potankosti, saj v primeru, da se karkoli zgodi na cesti do Španije (cca. 1500 km) in pa tudi na prizorišču samem (servisni coni) to lahko pomeni odstop, še preden se dirka sploh začne.Ravno tako, je pomembno, da so v spremljevalnih vozilih vsi potrebni sklopi in rezervni deli ter vsa oprema potrebna v servisni coni.Celotna dolžina dirke za svetovno prvenstvo v Španiji je okoli 1400 km od tega je cca. 360 km hitrostnih preizkušenj. Sama dirka traja 3 dni, dejansko se pa vse začne že 3 dni prej z verifikacijo dokumentov, tehničnim pregledom tekmovalnega avtomobila, ogledom trase (traja 2 dni) ter “shakedownom”. Če primerjamo organiziranost rally-a veljavnega za svetovno prvenstvo ter za državno prvenstvo moram reči, da je razlika ogromna. Komisarji so izredno prijazni ter ustrežljivi, kar pa ne pomeni, da se ne držijo FIA pravil. Le-ta izpolnjujejo do potankosti brez izjem. Organizacija v servisni coni je “svetovna”. Same hitrostne preizkušnje so izredno dolge in zahtevne v primerjavi z hitrostnimi preizkušnjami v slovenskem državnem prvenstvu. V glavnem so dolžine le-teh med 20-25 km, najdaljša pa je bila dolga 38 km tako, da je izredno pomembna tudi fizična pripravljenost voznika in pa tudi sovoznika.

Na svojem tekmovalnem vozilu uporabljate dele podvozja Vargalant. Kako ocenjujete vzdržljivostne karakteristike delov proizvedenih v podjetju Vargalant? Kakšna je primerjava s konkurenčnimi izdelki?

Na vozilu že vrsto let uporabljam Vargalantovo podvozje in moram reči, da sem izjemno zadovoljen. Poizkusil sem tudi proizvode drugih proizvajalcev, vendar moram reči, da sem se nakako najbolje “našel” z Vargalantovimi proizvodi. Obremenitvam kakršnim je izpostavljen dirkalni avtomobil predvsem v rally-u, vsi proizvodi niso kos. Vemo pa, da je podvozje pri dirkanju izredno pomembno. Imeti dobro podvozje je marsikdaj bolje kot imeti kakšen “konj” pod pokrovom motorja več. In to Vargalantovo podvozje zagotovo je.

Kakšni so plani za prihodnost?

Želja za prihodnost je prestop v višji tekmovalni razred in sicer v skupino R3. To so avtomobili z dvokolesnim pogonom, z motorjem do 2000 ccm, skupine A, kjer so možne večje predelave motorja in podvozja seveda še vedno v skladu z tekmovalno homologacijo vozila. Žal to za seboj povleče tudi večje stroške priprave in vzdrževanja avtomobila. Zavedamo se, da je trenutno situacija s sponzorskimi sredstvi v Sloveniji zelo slaba, vendar nam sanj ne more nihče vzeti. Morda pa se le-te tudi uresničijo.

Tudi v podjetju Vargalant verjamemo, da se bodo sanje uresničile, s svojim strokovnim znanjem, pa smo jih pripravljeni uresničiti tudi v prihodnjih letih. Srečno!